Tabula rasa | Θεατρικό έργο: Γράφοντας από το "α" 'εως το "άπειρο" | paso.gr: Σεμινάρια, Ημερίδες, Συνέδρια, Εκπαιδευτικές Εκδηλώσειςpaso.gr: Σεμινάρια, Ημερίδες, Συνέδρια, Εκπαιδευτικές Εκδηλώσεις

Tabula rasa | Θεατρικό έργο: Γράφοντας από το “α” ‘ως το “άπειρο”

Κάθε θεατρικό έργο περιγράφει ένα δικό του κόσμο. Πως μπορούμε να κατασκευάσουμε έναν ολόκληρο κόσμο για τις ανάγκες της ιδέας μας;

04/10/2014 - 13/06/2015

Κατόπιν επικοινωνίας

Με πιστοποιητικό παρακολούθησης

logo tabula

Το εργαστήρι δημιουργικής γραφής Tabula Rasa διοργανώνει σεμινάριο με τίτλο:  Θεατρικό έργο: Γράφοντας από το “α” ‘ως το “άπειρο”.

Πού και πότε;

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί το διάστημα απο 4/10/2014 μέχρι και 13/6/2015.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω ενός απλού υπολογιστή.

Περιγραφή

Στο συγκεκριμένο σεμινάριο, οι σπουδαστές θα κατανοήσουν τις βασικές αρχές ενός θεατρικού έργου και θα αναπτύξουν τα δικά τους κείμενα σχετικά με αυτές. Θα διδαχθούν τα κυριότερα θεατρικά είδη, ρεύματα και μοτίβα και θα αναλύσουν τις διαφορές και τις ομοιότητες μεταξύ τους.

Από τη μέση περίπου της χρονιάς, έχοντας δοθεί κοινός και μόνιμος τίτλος συγγραφής, θα αναπτύσσονται διαλογικά κείμενα από τους μαθητές πάνω στην ανάλυση των παραπάνω.

Στο τέλος – και αφού τα κείμενα διορθωθούν και αναπτυχθούν πλήρως – θα επιλεγεί το καλύτερο του κάθε μαθητή και θα παρουσιαστεί στην τελική παράσταση του εργαστηρίου. Έτσι, οι μαθητευόμενοι συγγραφείς θα αποκτήσουν την εμπειρία του τι σημαίνει να παίρνει ζωή το κείμενο τους επί σκηνής.

Περιεχόμενα

Το σεμινάριο θα εστιάσει στις παρακάτω θεματικές ενότητες:_normal_0236606001359204444

  • Συστάσεις. Διαλέγει ο καθένας να εκτεθεί λέγοντας δημόσια δύο μικρές ιστορίες (δραματική – κωμική) για τον εαυτό του.
  • Εν αρχή ην η ιδέα. Πώς βρίσκουμε την ιδέα. Τι είναι brainstorming. Βασικοί κανόνες γραφής, Σκελετός. Αρχή – φινάλε. Στόχος.
  • Σκελετός. Πώς φτιάχνουμε ένα σωστό σκελετό. Σχεδιάγραμμα. Σκηνές. Ήρωες. Συνδέσεις.
  • Διάλογος. Γιατί είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στο θεατρικό κείμενο; Ποιοι είναι οι κανόνες του. Τι κάνει το διάλογο να ρέει ανεμπόδιστος και να είναι εύηχος στο στόμα του ηθοποιού.
  • Ήρωες. Πώς φτιάχνουμε ενδιαφέροντες χαρακτήρες; Τι ρόλο παίζουν τα στοιχεία ταυτότητας – εξωτερικής εμφάνισης; Πώς εμβαθύνουμε στην ψυχολογία τους; Ποιο το σκοτεινό τους σημείο;
  • Κατευθυντήριες ερωτήσεις. Τα 4 Π. Ποιος; Που; Πότε; Πώς; Πώς μας κατευθύνουν ώστε ο σκελετός και το σχεδιάγραμμα να αρχίσουν να παίρνουν θεατρική μορφή.
  • Δραματοποίηση κειμένου. Τι είναι η δραματοποίηση; Τα τρία μέρη του θεατρικού έργου βάσει της ποιητικής του Αριστοτέλη και πως χειριζόμαστε μέσω αυτών τη δομή και τους χαρακτήρες.
  • Συνέχεια στην ποιητική. Πρώτη πράξη. Αρχή ιστορίας. Βασικοί ήρωες και δράση. Τι εννοούμε με τον όρο δράση; Διαφορά εσωτερικής και εξωτερικής δράσης ηρώων. Σύγκουρση δράσεων / ηρώων.
  • Δεύτερη πράξη. Εξέλιξη ιστορίας. Εμβάθυνση ηρώων. Σαφήνεια στόχου. Ανατροπή.
  • Τρίτη πράξη. Αποτέλεσμα συγκρούσεων. Επίτευξη στόχου. Ολοκλήρωση ιστορίας. Κάθαρση.
  • Ξεσκαρτάρισμα. Τι κρατάμε τι πετάμε. Βασικοί κανόνες γραφής και διαλογής βάσει Τσέχωφ.
  • Στόχος. Λεκτικός, συναισθηματικός, νοητικός. Γιατί πρέπει να υπάρχουν αυτοί οι τρεις στόχοι; Ποιοι είναι οι υποστόχοι αυτών;
  • Τίτλος. Πως επιλέγουμε το σωστό τίτλο; Γιατί πρέπει να τιτλοφορούμε την κάθε σκηνή;
  • Κωμωδία – δράμα. Ποιες οι διαφορές τους;
  • Θεατρικά ρεύματα: Συμβολισμός, ρεαλισμός, σουρεαλισμός, εξπρεσιονισμός, ρομαντισμός, νατουραλισμός
  • Θεατρικά είδη: τραγωδία, σάτιρα, αστυνομικό – θρίλερ, θέατρο παραλόγου, ψυχολογικό, stand up comedy
  • Θεατρικά μοτίβα: μοτίβο περιπλάνησης, μεταμόρφωσης, σύγκρουσης.
  • Επιλογή κειμένου προς παρουσίαση
  • Διόρθωση κειμένου παρουσίασης

Πληροφορίες-επικοινωνία

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την σελίδα: www.tabula.gr

Μπορεί να σε ενδιαφέρουν επίσης
Θέλεις να δεις και άλλα;
Ψαξε Περισσότερα Σεμινάρια