Τα Εκπαιδευτήρια «Νέα Γενιά Ζηρίδη», το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη συμμετοχή Σχολικών Συμβούλων της Διεύθυνσης Ανατολικής Αττικής διοργανώνουν το 3ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα: «Ακαδημαϊκή Αριστεία και Χάρισμα: Νέες Τάσεις στην Εκπαίδευση του 21ου αιώνα».
Τα Εκπαιδευτήρια «Νέα Γενιά Ζηρίδη», το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη συμμετοχή Σχολικών Συμβούλων της Διεύθυνσης Ανατολικής Αττικής διοργανώνουν το 3ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα: «Ακαδημαϊκή Αριστεία και Χάρισμα: Νέες Τάσεις στην Εκπαίδευση του 21ου αιώνα».
Το Συνέδριο θα διεξαχθεί το Σάββατο 7 Μαρτίου 2015 στις εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων «Νέα Γενιά Ζηρίδη», με ελεύθερη είσοδο.
Στόχος του Συνεδρίου είναι να αναδειχθούν καινοτόμες καλές πρακτικές σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίες προωθούν την αριστεία και αναδεικνύουν τα χαρίσματα του κάθε παιδιού στις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές προοπτικές όπως αυτές διαγράφονται στις αρχές του 21ου αιώνα.
Κεντρικό ζήτημα είναι το δίπτυχο της ακαδημαϊκής αριστείας και της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ιδιαίτερων κλίσεων και χαρισμάτων των μαθητών, τομείς στους οποίους δίνει ιδιαίτερη έμφαση η Πολιτεία μέσω των προγραμμάτων σπουδών.
Κεντρικό ερώτημα του Συνεδρίου είναι μέσα από ποιους σχεδιασμούς (σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο) και διδακτικές πρακτικές προωθούνται βασικές ικανότητες στην εκπαίδευση, όπως είναι o γλωσσικός, μαθηματικός και επιστημονικός εγγραμματισμός, η δημιουργικότητα και η αυτορρύθμιση τόσο κατά τη διαδικασία μάθησης όσο και κατά την αξιολόγηση.
Το Συνέδριο θα περιλαμβάνει τρία συμπόσια όπου θα μετέχουν ειδικοί επιστήμονες, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στα εργαστήρια από μαθητές (workshops), όπου οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν προτάσεις καλής πρακτικής στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το Συνέδριο εστιάζει στους ακόλουθους θεματικούς άξονες:
Οι εργασίες του Συνεδρίου θα αναπτυχθούν σε τρία διαδοχικά συμπόσια που αντιστοιχούν στους τρεις προαναφερθέντες θεματικούς άξονες και περιλαμβάνουν:
α. Στρογγυλό τραπέζι με κεντρικές παρουσιάσεις- ερεθίσματα σχετικά με το αντίστοιχο θέμα από ειδικούς προσκεκλημένους επιστήμονες, από εκπαιδευτικούς και –κατά περίπτωση– από μαθητές. Ακολουθεί συζήτηση με το κοινό.
β. Δύο κύκλους διαδραστικών εργαστηρίων με καλές πρακτικές που αναπτύσσονται από εκπαιδευτικούς και μαθητές.
-Προτάσεις εναλλακτικών καλών πρακτικών σε μορφή εργαστηρίου από εκπαιδευτικούς με τους μαθητές τους σε κάποιον από τους τρεις προαναφερθέντες τομείς. Οι μετέχοντες εκπαιδευτικοί, στελέχη, φορείς, κτλ αποστέλλουν ένα περιληπτικό κείμενο για το εργαστήριο μέχρι 250 λέξεις στo οποίo θα περιλαμβάνονται και συγκεκριμένα δείγματα της καινοτομίας σε εικόνες ή βίντεο.
Θα χορηγηθούν βεβαιώσεις:
α) Παρακολούθησης των εργασιών του Συνεδρίου,
β) Εισήγησης σε εργαστήριο.
-Υποβολή περίληψης εργασίας: 12 Ιανουαρίου 2015
-Έναρξη εγγραφών: 15 Ιανουαρίου 2015
-Ενημέρωση αποδοχής των εργασιών από την επιτροπή αξιολόγησης: 30 Ιανουαρίου 2015
-Ανακοίνωση του προγράμματος και των εργασιών του Συνεδρίου: 6 Φεβρουαρίου 2015
-Διεξαγωγή Συνεδρίου: 7 Μαρτίου 2015
Οι υποβληθείσες εργασίες θα αξιολογηθούν από ειδική επιστημονική επιτροπή που θα απαρτίζεται από εξωτερικούς αξιολογητές και τους διοργανωτές του Συνεδρίου.
-Στο Συνέδριο μπορούν να λάβουν μέρος με παρουσίαση σε εργαστήριο εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκπρόσωποι φορέων, στελέχη εκπαίδευσης κ.τ.λ.
-Οι εισηγητές των καλών πρακτικών πρέπει απαραιτήτως να πλαισιώνονται από αντιπροσωπεία μαθητών τους, οι οποίοι θα έχουν και ενεργό συμμετοχή στην παρουσίαση. Είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές αυτοί θα πρέπει να έχουν προηγουμένως ενημερωθεί και προετοιμαστεί από τους υπευθύνους καθηγητές τους για τον ρόλο τους στα εργαστήρια.
-Οι παρουσιάσεις των πρακτικών δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα 40’, 45΄.
-Η περίληψη της εργασίας θα υποβληθεί ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του συνεδρίου (https://sites.google.com/site/synedrioaristeia2015/) μαζί με την αίτηση συμμετοχής για το συνέδριο έως 10 Ιανουαρίου 2015.
Στην ίδια αίτηση θα δηλώνεται και ο αριθμός των μαθητών που θα μετέχουν στα εργαστήρια. Η εργασία μπορεί να υποβληθεί σε μορφή κειμένου ή παρουσίασης (π.χ. PowerPoint) ή video για λειτουργικά συστήματα windows ή mac.